في المزاد !! ( شعر غنائي )

في المزاد ..على قلبك
كنت واقف بين ألوف
في المزاد ..على حبك
اتمليت رعب و خوف
كنت ميت م النهاية
وكنت ميت م الكسوف 
وابتدا...العدّ يبدأ 
مين هايكسب مين هايسبق
مين فى أخر الفيلم يسرق 
حلم موش قد الظروف !
رحتى منى و كنت عارف
انك انتى اكيد لغيري
اتحققت كل المخاوف
والفراق أصبح مصيري
في المزاد ..على قلبك !
في المزاد .
..........
...........

مين اشترى و بكام 
وازاى بقيتي رخام
وازاى محسّش قلبك 
ولا حتى لحظة ندم ..
لمّا التقاني ف حبك
باغرق ف بحر الألم
رحتى منى و كنت عارف
انك انتى اكيد لغيري
اتحققت كل المخاوف
والفراق أصبح مصيري
في المزاد ..على قلبك !
في المزاد .
........
........
مين ضيّع الأحلام
و ازاي بقت أوهام
ازاي هان الغرام
و كأنه شيء م العدم
ازاى هان الغرام 
على قلبك انتى الصنم 
رحتى منى و كنت عارف
انك انتى اكيد لغيري
اتحققت كل المخاوف
والفراق أصبح مصيري
في المزاد ..على قلبك !
في المزاد .
...........
...........

عادل حجازي
2/5/1995

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

عن النفاق والمنافقين .

المستهبلات فى امها " الهشكات "

أول قصة حب فى حياتك !!